• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Lånade drygt 1 mille på en vecka...

S

Sverker87

Gäst
Poäng: 0
Jag tjänar ca 450.000 kr år, har även ett outnyttjat kreditkort på 75.000 kr samt ett på 50.000 kr men det spelade tydligen ingen roll för lånen, lånen kommer kosta mig ca 9.000 kr månaden totalt.

Blir aktieköp för allt, sprider dock risken.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Jag tjänar ca 450.000 kr år, har även ett outnyttjat kreditkort på 75.000 kr samt ett på 50.000 kr men det spelade tydligen ingen roll för lånen, lånen kommer kosta mig ca 9.000 kr månaden totalt.

Blir aktieköp för allt, sprider dock risken.

Kan du vilken ränta och återbetalningstid varje lån har.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 806
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
SÅ..inte för att låta bitter eller så alls.
Men om jag har förstått det rätt har du lånat pengar för att slänga in allt i aktier.....?
Då undrar jag lite så här....(jag förstår ju att du har utgifter osv) men med din inkomst (högavlönad i Sverige) och en snittlön på strax under 40 000 i månaden borde man väl kunna arbeta ihop sig till ett kapital för att sedan slänga in i aktier alternativt och kanske utnyttja sitt outnyttjade kreditkort som det bör vara låg ränta på. Att betala 9000 i månaden utöver dina utgifter för några lär du ju ha är ju ett ganska rejält påslag och dessutom lär det ju ta dig tid för att aktierna ska växa....OM de ens växer. No hard feelings kompis önskar dig all lycka till! Men hade jag varit dig hade jag tänkt mig för både en och två gånger.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Jag lyckades med bedriften att låna totalt 900.000 kr på 1 vecka, jag sökte först 350.000 kr via Advisa, blev Marginalen där, sedan Lendo på 300.000 kr, tog Coop där och nu sist Zmarta på 250.000... Alla erbjöd en ränta under 6%, visst det blev 3 olika ff och ett UC betyg på 3,2% men jag har 900.000 kr på kontot så det var det värt...

Nu ska det köpas aktier för hela slanten...

Har du verkligen tänkt över detta? Om du ligger på en ränta strax under 6% som du skriver så betalar du ca 4300 i månaden isch bara i ränta. Sen tillkommer amortering på lånet.
 
S

Sverker87

Gäst
Poäng: 0
Jag har fasta utgifter på ca 7.000 kr varje månad ink. hyra. Med lånet inräknat kommer jag ligga på ca 16.000 - 17.000 kr i fasta utgifter varje månad, jag har fortfarande mer n 10.000 kr kvar att leva på när allt är betalt.

För er som är intresserad så köper jag idag 20 st aktier i Amazon, resten placerar jag i en utdelningsportfölj.
 

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Cirka 2/3 av kapitalet i ett bolag. Vet inte om jag skulle kalla det att sprida risken nämnvärt. Men som du skriver kan du ju betala av lånet oavsett hur börsen går. Ger ju en del hävstång att göra som du gör (med ökad risk såklart) men det är lite för hög ränta du har för min smak för att jag ska tycka det är en superbra plan. Fortsätter Amazon gå som tåget så kan du dock skratta hela vägen till banken. Lycka till!
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 625
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 217
Jag har fasta utgifter på ca 7.000 kr varje månad ink. hyra. Med lånet inräknat kommer jag ligga på ca 16.000 - 17.000 kr i fasta utgifter varje månad, jag har fortfarande mer n 10.000 kr kvar att leva på när allt är betalt.

För er som är intresserad så köper jag idag 20 st aktier i Amazon, resten placerar jag i en utdelningsportfölj.

Intressant. Registrera gärna en medlem och skriv hur det går. Går att bevaka trådar och få mail vid svar.

Givetvis en del risk här, men antar du har lång avbetalningtid vilket drar ner risken rätt mycket. Om börsen går bra närmsta åren, ja då kan det bli en rejäl vinst.

Se dock upp med utdelningsaktierna. Väldigt få delar ut 6%+ och de kan sänka också, så du behöver både ökande vinst och utdelning för att vara på säkra sidan. Telia tex har antagligen för låg avkastning.
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Kan du inte ta en pritscreen på aktierna du köpte?
Detta följer jag :D
Jag vill också att du visar portföljen..^^
Att låna 1 mille för att tanka på börsen är för sjukt alltså, och en gnutta idiotiskt.
Dunkar du in allt på en gång eller duttar du lite över ett år eller två?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Låter som du måste ta rätt hög risk för att ens ha chans att gå på plus. Visst om de var ett bolån med låg ränta (men även då riskabelt!!) men om din effektiva snittränta på 900k är 5-6 % så bör du minst ha liknande avkastning på ditt kapital för att det ska vara värt.

låter otroligt riskabelt i mina öron.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp